Revista Forbes a făcut un clasament al celor mai valoroase branduri din lume, iar surpriza vine de la o companie producătoare de autoturisme. De asemenea, aceeaşi revistă de specialitate a dezvăluit şi câşi bani se duc pe publicitate. Este vorba de miliarde de dolari.
1. Apple
Valoarea brandului: 154,1 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 1,8 miliarde dolari
Este cunoscut faptul că Steve Jobs şi Steve Wozniak au demarat afacerea într-un micuţ garaj din Silicon Valley. Începutul unei mega afaceri se rezuma la dezvoltarea şi vânzarea computerelor personale. Patru decenii mai târziu, compania se ocupă cu designul şi dezvoltarea de diverse electronice şi servicii online. Apple a progresat zi de zi şi a ajuns acum în vârful topului celor mai tari companii.
2. Google
Valoarea brandului: 82,5 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 3,2 miliarde dolari
Larry Page şi Sergey Brin au înfiinţat compania în anul 1998. În următorul deceniu, a devenit cel mai cunoscut şi accesat motor de căutare pe Internet. Astăzi parte a corporaţiei Alphabet, Google furnizează majoritatea profiturilor din AdWords, un serviciu de publicitate online.
3. Microsoft
Valoarea brandului: 75,2 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 1,9 miliarde dolari
Bill Gates şi Paul Allen au fondat compania în anul 1975. A ajuns apoi listată la bursă, unde acţiunile au crescut mereu. Interesant este faptul că trei angajaţi ai companiei au ajuns, astfel, miliardari, iar 12.000, milionari. Bill Gates este cel mai bogat om din lume.
4. Coca-Cola
Valoarea brandului: 58,5 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 4 miliarde dolari
Iniţial, Coca-Cola a fost vândută drept medicament pentru diferite boli şi a fost inventată de farmacistul John Pemberton. Dar cel care a dus brandul în top a fost omul de afaceri Asa Griggs Candler, care l-a cumpărat de la Pemberton. Viziunea şi strategiile de marketing ale afaceristuluia transformat Coca-Cola în cea mai cunoscută băutură răcoritoare din lume.
5. Facebook
Valoarea brandului: 52,6 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 281 milioane dolar
Este cea mai populară reţea de socializare şi a apărut în 2004. Mark Zuckenberg şi câţiva colegi studenţi au inventat site-ul care, peste doi ani, s-a extins cu cu o uluitoare repeziciune. Astăzi, aproape 1,6 miliarde de oameni utilizează Facebook.
6. Toyota
Valoarea brandului: 42,1 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 3,6 miliarde dolari
Compania producătoare de automobile Toyota a fost fondată în 1937, când Kiichiro Toyoda a dorit să se desprindă de afacerile tatălui său, producător de mecanisme sub numele de Toyota Industries. În prezent, Toyota este cea mai mare companie japoneză listată la bursă, dar şi lider de piaţă pe segmentul vehiculelor hibride.
7. IBM
Valoarea brandului: 41,4 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 1,3 miliarde dolari
Una dintre cele mai vechi companii, înfiinţată în 1911, sub numele de Computing-Tabulating-Recording Company (CTR), a început să funcţioneze din 1924 sub numele de International Business Machines (IBM). Produce şi comercializează hardware şi software, oferind infrastructură şi servicii de consultanţă şi hosting de servere. Are circa 435.000 de angajaţi.
8. Disney
Valoarea brandului: 39,5 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 2,6 miliarde dolari
Compania Disney are un mare atuu faţă de celelalte branduri, anume, simbolul Mickey Mouse, recunoscut atât de cei mici, cât şi de cei mari. A fost fondată în 1923 de fraţii Disney.
9. McDonald’s
Valoarea brandului: 39,1 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: 719 milioane dolari
Este cel mai mare lanţ de restaurante din lume. Cu peste 32.000 de unităţi deschise în toată lumea, McDonald s este vizitată de nu mai puţin de 68 de milioane de clienţi. În România, lanţul are 67 de restaurante, cu un total de 4.000 de angajaţi.
10. General Electric (GE)
Valoarea brandului: 36,7 miliarde dolari
Cheltuieli de publicitate: informaţii nedisponibile
Conglomeratul american deţine următoarele divizii: GE Energy, GE Oil and Gas, GE Aviation, GE Healthcare, GE Transportation şi GE Capital. În 1896, General Electric era una dintre cele 12 companii iniţiale listate pe indicele Dow Jones Industrial Average. A rămas singura dintre acele companii listate la DJIA, deşi de-a lungul acestor ani, listarea nu a fost continuă.